Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Panna Marie«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české V. (Flajšhans - Svoboda)
počátek má; neb se počalo mocí Ducha svatého v životě
Panny Marie,
ale konce nemá a na věky míti nebude. A tak
strana: 28
Kristovo, to jakž jest jednou stvořeno od Boha v životě
Panny Marie
z krve její, tak to tělo nikdy nezhynulo, ani kdy
strana: 74
Pavel, a netoliko za Pannu Marii. Tak my věříme o
Panně Marii,
ale v ní nevěříme: neb nemáme věřiti v nižád- ného,
strana: 101
tisícího čtyrstého třináctého, na den jeho v chrámě obětování od
Panny Marie,
od Simeona na ruce vzetí, kterémužto dni Čechové říkají Hromnice
strana: 207
račiž nám poskytnouti Ježíš Kristus, pravý Bůh, syn Boha a
Panny Marie,
požehnaný na věky věkův, Amen. Dopsáno do konce v úterý
strana: 239
sváteční«. Skládá se ze tří hlavních částí. Jako horlivý ctitel
Panny Marie
věnuje Hus Matce Boží celou řadu kázaní, mezi nimi i
strana: 253
Moabská . . . (Numeri', ka p. 24.) Položením přirovnání
Panny Marie
k hvězdě a k berle jsou ve slovech zpředu položených
strana: 257
zahanbi a zajmi zlého ducha — a dobře oslavíš narození
Panny Marie.
III. NA DEN ZVĚSTOVÁNÍ PANNY MARIE. (Kázání první.) Malachiáš, kap.
strana: 258
Proto řekl bych láskám vašim tři věci k chvále blahoslavené
Panny Marie:
I. co by bylo o té Panně věřiti; 2. jak
strana: 270
den t. j. jasnost andělova, dni, t. j. jas- nosti
Panny Marie
vyzařuje, t. j. oznamuje Slovo, t. j. vtělení Syna božího
strana: 276
[kterážto byla sestra Anny, matky Matky Kristovy a tak tetka*)
Panny Marie].
Byli pak oba spravedliví před Beda dí: „Jan byl splozen
strana: 280
IX. O PANNÉ MARII. Tato epištola čte se na mši
Panny Marie,
a v ní se ukazuje vynikající schopnost Panny, již byla
strana: 285
její, a smáti se bude v den nejposlednější Znamenej: Síla
Panny Marie
záleží v pravé trpělivosti v trápení a ve vykonávání ctnosti.
strana: 285
v listě k Pavle a Eustachiovi, mluvě o obco- vání
Panny Marie
s apoštoly po nanebevstoupení (Páně), praví: „Všichni trvali jednomyslně na
strana: 307
byla vzata na nebe, a tak světlo měsíce, t. j.
Panny Marie,
jest jako světlo slunce, t. j. Krista, jenž jest slunce
strana: 311
Krista, „Syn', ne syna, ale týž Syn Boha živého' a
Panny Marie.
Ty, Kristus, t. j. pomazaný lidsky, ty, který jsi řekl:
strana: 336
milost a Pane." milosrdenství, které jsi učinil nad ní“, t.
Pannou Marií. —
3. v dobru slávy. A tato tři dobra jsou uzavřena
strana: 343
přece byly příbuzné. K tomu jest věděti, že Anna, matka
Panny Marie,
měla sestru Ismerii, která zrodila Alžbětu, matku svatého Jana Křtitele,
strana: 498
jimiž bylo vykupováno prvorozené. Těchto pět siklů znamená patero zvelebení
Panny Marie,
jež obětovala za Syna: 1. nevýslovná čistota. A proto se
strana: 501