Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Jakoubek ze Stříbra, Výklad na Zjevenie sv. Jana I. (Šimek)
žádný věrný pochybovati nemá. Co jistčieho nad toto, že od
Boha Otce
a vší Trojice svaté tato vyplynula múdrost a potom od
strana: 4
posilněnie v zámutcích. Prvnie viděnie dotýká milosrdného trestánie a múky
Boha Otce
zde k svým věrným. Druhé viděnie dává potěšenie veliké. Třetie
strana: 30
chova«. A on jest obět, na kříži se obětuje, hněv
Boha Otce
krotě, a přišel do svatiny svatých, totiž v tajnosti královstvie
strana: 59
kromě hřiechu, ale v bídě života našeho aby byl milosrdný,
Boha Otce
krotě, za hřiechy lidu obětuje. »Mocen jest i těm, kte-
strana: 59
se praví býti Synem božím mocným a rovným a podobným
Bohu Otci,
najkrašším, kterýžto každé duši svau krásau dostičiní, nasycuje ji dobrými
strana: 125
on ť jest byl ten telec nebo vuol, kterýž se
Bohu Otci
v obět obětoval. A všickni věrní podnes na oltáři tauž
strana: 208
podobenství: »Podobno jest královstvie nebeské člověku králi« etc. Tu znamená
Boha Otce;
ne aby byl člověk, ale, jako Kristus jest skála, týmž
strana: 209
vyznával, že Pán Ježíš Kris- 90 tus jest v slávě
Boha Otce«;
kteréžto i jeho volení očekávají. K Kolocenským III°.: »Zemřeli ste
strana: 245
se s ním v slávě« etc. Sedmé: »A požehnánie« od
Boha Otce,
totiž rozmnoženie 95 najvětších daruov, a skrz něho aby bylo
strana: 245
jest oltářem a obětí a on sám, biskup, tam se
Bohu Otci
obětuje, divné nábožen- stvie puosobě. A pod tiem oltářem světí
strana: 264
tělem 45 smrtedlným. A tam Kristus všecky, a najprv sebe,
Bohu Otci
obětuje; a všickni jiní věrní tam skrz oltář Kristuov obětují.
strana: 264
mod- lili?« Ale odpověd jest, že Kristus viděl a znal
Boha Otce
vuoli, tak také proroci, avšak se modlili. A řekl: »Jest-li
strana: 264
vstupovala do nebe, takže se ponížil s pilností, s vážností
Bohu Otci.
A ještě podnes i na věky zuostává biskupem; neb kadidlnici
strana: 311
podávají a poraučejí modlitby, žádosti a skutky dobré, aby on
Bohu Otci
obětoval je od nich. Nebo na oltáři Kristu mají se
strana: 312
»I viděl jest Jan dým vstupující«. Nebo vuoně chutná jest
Bohu Otci,
jenž se líbí skrz zaslauženie Kristovo. A protož jsú 109a1
strana: 312
i Kristus, najvyšší anděl, moc všecku ke cti a chvále
Boha Otce
obracoval; a to ť jest ruky k nebi pozdvihnauti. Druhé
strana: 397
74 Ib.— 78 Zj. 10. 4 XI. 429 150а2 skrz
Boha Otce.
Tak též dal svú krev v svátosti a znamení ze-
strana: 429
činí: »Které sau svrchní věci, ty chutnajte, na pra- vici
Boha Otce«,
proti těm šatan a drak velmi povstává a všech dábluov
strana: 463
paušť Paušť zlá vzat jest, Kristus, a sedí na pravici
Boha Otce,
a člověčenstvie to 70 Kristovo oblečeno jest v slávu velikau
strana: 464
zemi, aby sobě učinili obraz šelmy. Syn boží slove obraz
Boha Otce.
Kolocenským I°.: »Kterýž jest obrazem Boha nevidědlného«. A člověk k
strana: 554
hledají, nemohau mieti jména napsaného božieho na svých čeléch ani
Boha Otce.
Když zajisté Kristus Beránek na hoře Sion ukazuje 35 se,
strana: 582
Apoštol die: »Klekám na svá kolena srdečně i tělesně k
Bohu Otci,
kterýž jest učinil nebe i zemi«. Jemu zajisté 145 klaněti
strana: 602
pokory, že jest ohavný byl před lidmi; ale před obličejem
Boha Otce
zveleben jest velmi. Apoštol die: »Zmařil sebe samého, zpuosob služebníka
strana: 663
25 Abraham vykládá se »otec mnohých národuov«, kterýž vyzname- nává
Boha Otce,
jemuž jest puojčeno opatřiti hvězdy nebeské bez počtu, skrz něž
strana: 668