Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»S Jan«
v
Mistra Jana Husi Sebrané spisy české 2 (Erben)
řeči zachovává. A o tom na- vštievení die v zjevení
S. Jana
v 3 kap.: Aj já stojím u dveři a tluku;
strana: 3
neviete, v kterú hodinu pán váš příde. A v zjevení
S. Jana
v 3 k. die: Protož nebudeš-li bdieti, příduť jako zlo-
strana: 4
jest odpadnú od nebeských obcování. Neb drak Antikrist, jakož svědčí
S. Jan
v zjevení, třětí částkú ocasem stáhne hvězd s nebe: ne
strana: 9
„Když uslyše Jan v okovách skutky Kristovy.“ Tu věz, že
S. Jan
byl jest v okovách v žaláři proto, že tresktal jest
strana: 15
mnohé věci činieše, a rád ho poslúcháše. Proč? to die
S. Jan
zlatoústý v kázaní o svatém Janu: Pra- vieše Jan krstitel
strana: 15
a klnúce ty, kteříž sú v něho věřili, jako svědčí
S. Jan.
Též nynější činie, posielajíce posly své i z Říma i
strana: 21
vedlé člověctvie, kteréž jest od nie vzal; protož ve čtení
S. Jana
v 20 k. a v tomto nazývá ji ženú, jakož
strana: 35
v tomto nazývá ji ženú, jakož die S. Augustin. Ale
S. Jan
zlatoústý miení, že panna Maria z lítosti chtěla, aby přěd
strana: 35
k němu volal, řka: „smiluj sě nade mnú!“ Protož die
S. Jan
zlatoústý: O člověče! nečetl's knih, jsa bez očí; i kterak's
strana: 83
byl Kristus na púšť veden; neb ihned, kdy ho krstil
S. Jan,
tehdy ihned duch svatý vedl ho na púšť, a pak
strana: 86
Řeč tato jejie jest krátká, ale múdrosti plná; protož die
S. Jan
zlatoústý: Slyš a viz múdrosť ženy, znamenaj, duch jejie co
strana: 97
Ukrutný osten, najhorší hřiech přirozený, milosrdenstvie jest zrušil. Opět die
S. Jan
zlatoústý: Viz múdrosť ženy! nedie: Smiluj sě nad mú dcerú!
strana: 97
tolik lida nakrmenie divné znamená nakrmenie duchovnie, o němž píše
S. Jan
před tiemto čtením; a jeho přijetie k sobě znamená jeho
strana: 109
vedlé těla, nikdy nejezdiv, i jel na oslíku? Protož die
S. Jan
zlatoústý: Neseděl jest pán na vozu zlatém, v drahém zlatohlavě
strana: 126
včera pětkrát sě ukázal: najprvé Maří Magdaléně samé, jako píše
S. Jan
v 20 k.; druhé ženám, jako Lukáš i Mat. píše;
strana: 141
že učedlníci Kristovi báli sú sě židóv, jakož B. svědčí
S. Jan
v 20 k.; protož milý spasitel podal jim pokoje, aby
strana: 145
sú měli, vidiece svého milého a utěšeného pána, jakož die
S. Jan
v 20 k.: Radovali sú sě učedlníci, uzřěvše pána. Prvé
strana: 147
skutciech milosrdných, jenž slovú ovoce neb úžitkové pokánie, o nichž
S. Jan
krstitel řekl jest lidu na svém kázaní: Čiňte dóstojné skutky
strana: 150
zachovati k jinému čtení, neb sem již prodlil. Pak zavierá
S. Jan
ve čtení, že „mnohá jiná znamenie učinil jest Ježíš.“ A
strana: 165
kněžie, biskupové a zákonníci k vóli dáblově vyobcovali, jakož píše
S. Jan
v 9 k., řka: že onoho, jenž sě byl slepý
strana: 174
die Kristus: „Proste a vezmete.“ A k té jistotě die
S. Jan
v 1 epištole, 3 k.: Doufánie také máme k bohu,
strana: 192
od židóv z biskupského, kněžského a zákonničieho přikázanie, jakož die
S. Jan
v 9 kap., že již sú sě byli schukli židé,
strana: 200
mluvil s ním, a potvrdil ho u vieřě, jako píše
S. Jan
v 9 kap. A tak mnohé kněžie vymietají, a Kristus
strana: 203
když sobě sám hřiechem ne- uškodí, jako toho dovodí krásně
S. Jan
zlatoústý. Neb die S. Petr v 1 epištole v 3
strana: 206
jest na sobě příklad. Amen. U pondělí po světiem duše.
S. Jan
v 3 kapitole. V ten čas ř. J. u. s.:
strana: 213
zemi mezi lidi, aby osvietil každého člověka některak; jakož die
S. Jan
v 1 k.: Bieše světlo pravé, kteréž osvěcuje každého člo-
strana: 216
vyobcován, ktož by, že on Kristus jest, vyznal; jakož die
S. Jan
v 9 k. Pak přěd kým neb pro koho jest
strana: 219
kým neb pro koho jest mluvil? ukazuje v té kapitole
S. Jan:
že před kněžími a přěd zákonníky, a k nim jest
strana: 219
aneb zle utracují! jako jest kradl Jidáš, o němž píše
S. Jan
v 12 k., že jest měl miešky a byl jest
strana: 221
učiním synem božím. A že tu moc měl Kristus, die
S. Jan
v 1 k.: Dal jest jim moc, aby mohli synové
strana: 231
„Ale i psi přichodiechu a lízáchu neži- ty jeho.“ Die
S. Jan
zlatoústý: Ty nežity, jichž nižádný člověk nechtěl sě dotknúti a
strana: 242
kropě vody, a nedal si jemu kuorky! Aj hřiešník! die
S. Jan
zlatoústý; viz svědomie hřiešníka, nesmie celého požá- dati prsta. Ha
strana: 246
by jiné tresktal, tehdy ani jiných uč, ani treskci. To
S. Jan.
Ctvrté naučenie Kristovo jest, že každý, ktož jiného učí, aby
strana: 276
sě, to věz na hřiechy, a neroďte hřěšiti. Protož die
S. Jan
zlatoústý: Někdy sě hněváme hodně a laskavě; neb nebude-li hněv
strana: 285
našeho prospěchu a bez na- šeho blížnieho prospěchu; protož die
S. Jan
zlatoústý: Viz milosrdenstvie božie, jenž viece hledí k lidskému prospěchu,
strana: 287
i pravý člověk, a tak nad jiné bohatý. Neb die
S. Jan
v 19 k. Apok., že má napsáno na lóně svém:
strana: 298
poslúchati, a mistrem ho nazývá, jehož nechce býti učedlníkem! Die
S. Jan
zlatoústý, že tento znamená svatých chvalníky, ne následovníky; to jest
strana: 330
mistru: Nejsi 12. daleko od královstvie božieho! Tu jest odpověd
S. Jana
zlato- ústého, že ten mistr prvé s jinými přišel jest
strana: 368
jest bohem, na zemi od- púštěti hřiechy — tu die
S. Jan
zlatoústý, že čím duše jest dóstojnějšie než tělo, tiem věččie
strana: 378
moci nedal jest božství. Sjednajž takto svaté: že když die
S. Jan:
nevěřil jest, to jest, že plně jest nevěřil; a když
strana: 384
jest mazán darem ducha svatého k nebeskému království, jakož die
S. Jan
v 1 ep. v 2 k.: Mazánie máte od svatého,
strana: 387
nedrží, a zvláště zatracenec, jest sluha zlých duchóv. Protož die
S. Jan
v 1 ep. v 3 k.: Ktož hřěší, to věz
strana: 390
za ňadry, a než uhel v lóně tvém! Protož die
S. Jan
zlatoústý: Budeš-li nenáviděti nepřietele svého, viece si sobě uškodil na
strana: 395
abychom moci svět- ské v témž byli poddáni. Protož die
S. Jan
zlatoústý: Ty svět zavrz příkladem Kristovým, a nebudeš povinen světskému
strana: 400
věky. Amen. 416 Ctenie 59. Čtenie druhé na posvěcenie kostelnie.
S. Jan
v 10 kapitole. „Stalo sě posvěcenie v Jeruzalémě, a zima
strana: 416
stalo na posvěcení Jeruzalémském s Ježíšem, jenž jest, jako die
S. Jan,
chodil v chrámě, v příchramí Šalomúnově, to jest v tom
strana: 416
požehnánie, jakož obecně pamatují lidé. A o tom posvěcení die
S. Jan:
„Stalo sě jest posvěcenie v Jeruzalémě,“ to jest, hod památný
strana: 418
jest, že nemají smrtedlní hřiešníci, poňavadž boha nemilují; neb die
S. Jan
v epištole: Ktož die, že miluje boha, a přikázaní jeho
strana: 422