Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Bůh«
v
České postilly (Hrubý)
znamená věčnost. V těch ve všech věcech ma býti chválen
Pán Bůh.
Protož buď jemu čest i sláva na věky vékův, Amen.“
strana: 41
domu všichni klekli: „Nu, děti, kde jste? Klekněte a děkujte
Pánu Bohu
z dobrodiní, žeť jest vás od zlého zachoval!“ A na
strana: 85
hynžt běží k šlojéři! A lid slepý, háknový, opuštěný od
Pána Boha,
falešnými proroky svedený obrátí tělu Božímu hřbet. A Innocentius rozkázal,
strana: 109
v tú dvú přikázání zavírají se jiná přikázání: Milovati budeš
Pána Boha
z celého srdce etc. a bližního jako sám se? Jest-liž
strana: 126
výklad, že nám není nic užitečnějšího, než když se k
Pánu Bohu
navracujeme skrze pokání a jej v svatém slovu k nám
strana: 171
plačků tvárně nábožných.“ (I. 134). „Nerozumná pak služba jest, chtíti
Pána Boha
odbýti ze- vnitřní poklonau, zlatem, stříbrem, mšemi, zvony, zpěvy, varhany
strana: 178
věcmi, ne ostříháním ceremonií a usta- vení lidských neb kostelních
Pán Bůh
náš ctěn bývá, ale poslušenstvím slova jeho a ostříháním toho
strana: 178
dnů starodávných . . .“ (str. IX.) 202 To jest:
Pán Bůh
náš jsa nejčistší v své bytnosti Čistau myslí chce ode
strana: 202
za druhého svého správce při též Aka- demii Pražské vyžádala.
Pán Bůh
rač tu školu i obec, kteréž sem já mnoho dlužen,
strana: 205
(I 358). Jen Písmo sv. jest nám vy- dáno od
Pána Boha,
a proto jen to náboženství jest pravé, které se zakládá
strana: 206
pro- rockému a apoštolskému odporná, jsau básně a rauhání proti
Pánu Bohu . . . “
(I 287). Nyní zvláště se rodí mnoho koukole, více než
strana: 206
jednostejná slova, kterých sem já užil, jednostejný výklad míti budau.
Pán Bůh
rač dáti, abychom o božských věcech v církvi jednostejně všickni
strana: 208
království Římské ode všech kurfirštův jednomyslně jest volen etc., kterémuž
Pán Bůh,
jenž dává království a císařství i slávu sám, rač zdraví,
strana: 208
potom teprvá napomenutí toto čísti: A po přečtení kleknauti, a
Pánu Bohu
se modliti: po modlení pak zpívati písničku aneb veršíček některý
strana: 210
a potom přečísti napomenutí: a po napomenutí mod- liti se
Pánu Bohu:
a vstana od modlení opět zpívati z některý Písně Veršíček.“
strana: 210
muže . . . tuto reformaci ... předzvěstoval. K čemuž
Pán Bůh
obzvláštně té své vyvolené nádoby, D. Lutera blahoslavené paměti, vzbuditi
strana: 221
ty, „jenž v překlá- dání ji (postillu) pracovali, modlitbami ustavičnými
Pánu Bohu
poraučel.“ Na poslední stránce jest znak s nápisem: „S Jeho
strana: 221
jest nutno, aby s krajany svými o to, co mu
Pán Bůh
ve třech měsících (!) běžným pérem sepsati dal, se sdělil,
strana: 225
manželstva jest, že manžel za dobrau manželku, dokud byl svobodný,
Pána Boha
snážně neprosil a s ním se neporadil...“ „Čtvrtá příčina... jest
strana: 235
divného stává, to od samého dábla pochází ... Ó by
Pán Bůh
dal, aby více takových lidí ne- bylo, jenžby sobě více
strana: 236
nebylo ještě lněného neb vlněného: na nahé tělo vložil jim
Pán Bůh
ty kůže; ta byla celá ozdoba a okrasa jejich.“ (44,
strana: 242
v týhodni dne, žádné v žádném dni hodiny, aby nebyl
Pána Boha
rozhněval, a hle! tak náhle skonal! Zdaliž mu kdo rozhřešení
strana: 245
Ukázka: Počátek „rozmlouvání“ na den sv. Ondřeje: Sprosták: Dej Vám
Pán Bůh
dobrý den, duchovní a učený Pane Farář: Zdrávi buďte, milý
strana: 258