Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»S Lukáš«
v
Postilla, vyloženie svatých čtení nedělních (Jeschke)
ty věci, které ste slyšeli a viděli;“ neb jakož píše
S. Lukáš
v 7 k. 21 v., v tu hodinu uzdravil jest
strana: 27
a Kristovi bránili sú, zacpá- vajíce jemu ústa, jako svědčí
S. Lukáš
11, 53, a klnúce ty, kteříž sú v něho věřili,
strana: 33
světa neměl v svém městě v obecnici miesta, že die
S. Lukáš,
Luc. 2, 7: Položila ho v jeslici, neb mu nebylo
strana: 37
hodna jest byla, aby svědectvie pánu Kristovi vydala. A nedarmo
S. Lukáš
tak pilně vypsal jest jejie život i pokolenie; neb ona
strana: 39
chrámu, a vyplatila ho dvěma holubičkama, neb hrdličkama, jakož die
S. Lukáš,
vrátili sú sě do Galileje v své město Naza- ret,“
strana: 39
hlavné v Galilei, té vlasti. Ten věrný centurio, jako svědčí
S. Lukáš
v 7 k. 3 a 6 v., prvé poslal k
strana: 59
co's učinil? Dal ho Pilát konečně na smrť, jakož die
S. Lukáš
v 23 k. 25 v.: Ježíše bičovaného dal jest k
strana: 96
přikázanie pravily, to sú oni za bláznovstvie měli, jakož die
S. Lukáš
v 24 k. 11 v. Pak vedlé výklada S. Rehoře,
strana: 157
lidech [t. mezi všemi lidmij. V svatém tomto čtení ukazuje
S. Lukáš,
kterak sě Ježíš již páté ukázal; neb toto ukázánie stalo
strana: 165
ženám, když sú mrtvého v hrobě hledaly; neb jakož píše
S. Lukáš
v 24 k. 5—7 v., řekl jim angel: Co hledáte
strana: 170
jenž by pojednú naučil je písmu vedlé své vóle. Protož
S. Lukáš
o tom mistru dále, že otevřěl jim smysl, aby písmu
strana: 171
ducha svatého jim uprosili. Ale prvé apoštolé světí, jakož píše
S. Lukáš
v skutciech apoštol- ských 19, 6, kladli sú rucě na
strana: 179
věz protivenstvie, upadnete. Apoštolé měli sú za radosť, neb die
S. Lukáš
v skutciech apoštolských v 5 k. 41 v.: Chodili sú
strana: 203
jste.“ To sě vše naplnilo, ani sú řekli, jako píše
S. Lukáš
v skutciech apoštolských v 5 k. v 32 v.: My
strana: 221
všech ange- lóv, pro pokánie jednoho hřiešníka. O prvém die
S. Lukáš:
Přibližováchu sě zjevní hřiešníci.“ Tu věz, že jakož die S.
strana: 287
do domu přišel Ježíš, a kajíciemu hřiechy odpustil, jako píše
S. Lukáš
v 19 k. 9 v. A tak lotři, kurvy, kostečníci,
strana: 287
a ze zlosti, jako mistři, kněžie a zákonníci, ale die
S. Lukáš:
aby ho slyšeli.“ Jistě dobré to bylo přiblíženie, neb úmysl
strana: 287
přietel hřiešníkóv, jenž sě kají svých hřiechóv, o nichž die
S. Lukáš:
Přibližo- váchu sě k Ježíšovi zjevní hřiešníci, a hřiešnici,“ t.
strana: 288
milosrdenství, k nim jest zvláště toto čtenie mluvil; jakož die
S. Lukáš,
že řekl jest k učedlníkóm svým: "Člověk jeden bieše bohatý,“
strana: 327
chváliti, když ho obec chválila. Neb přěd tiemto čtením píše
S. Lukáš,
Lukáš 19, 37—40, že když sě blížil s hory Olivetské,
strana: 339
jiní světí, a zvláště náš milosrdný spasi- tel. Jakož die
S. Lukáš
v 22 k. 41 v., že položiv kolena [t. klek
strana: 347
otázku učinil, i pro- to, že jest Krista pokusil, die
S. Lukáš,
jako divě se: "A aj jeden zákona umělý.“ Die S.
strana: 362
náměstkové sú činili, ná- sledujíce spasitele svého, o němž die
S. Lukáš,
Act. 1, 1: Počal jest Ježíš činiti a učiti. Někteří
strana: 364
a tak dále. Tento uměl jest slova zákona božieho, protož
S. Lu- káš
nazývá ho zákona umělého; věděl, že psáno jest v zákoně
strana: 364
bieše Samaritán,“ to jest z Samařie pohan. A to die
S. Lukáš,
jako by mienil, že jiní byli sú židé, jenž sú
strana: 376
milo- srdenstvie, pokory a střiezvosti v posměchu měli! Protož die
S. Lukáš,
že slyšiece to zákonníci, kteříž sú byli lakomí, po- smievali
strana: 378
jakožto boha, bude milovati“; aneb jednoho strpí,“ jakožto ďábla —
S. Lukáš
v 16 k. 13 v. die: jednoho sě přidržěti bude,
strana: 381
die teď čtenie, a hřiechem sě ho přidrží, jako die
S. Lukáš —
a druhým pohrzie,“ jakožto bohem; neb každý, ktož smrtedlně hřěší,
strana: 381
jest pozval Ježíše k obědu, jakož po tomto čtení die
S. Lukáš,
a učinil jest to pro pokušenie, s jinými zákonníky držě.
strana: 394
od boha ustavený, jakož již my držíme neděli. Dále die
S. Lukáš:
A odpověděv Ježíš,“ t. k jich myšlení, jímž sú mienili,
strana: 395
popadnúti v skutcě, aby ho k smrti připravili. Neb die
S. Lukáš
v 20 k. 19 v.: Chtiechu kniežata kněžská a mistři
strana: 432
rci: s Erodskými. A že sú byli obojí zlí, die
S. Lukáš
v 15 k.: Poslali sú špehéřě neb zpytáky, kteří by
strana: 432
otázka měla jest počátek od narozenie Kristova; neb jakož píše
S. Lu- káš
v 2 k. 1 a 3 v., že ciesař Augustus
strana: 433
ciesařovi chopili a k vladaři ciesařovu ho dali, jakož die
S. Lukáš
v 20 k. 20 v. A že chytrosť lidská nemóž
strana: 434
které jsú ciesařovy, ciesaři, a které jsú božie, bohu,“ die
S. Lukáš
v 20 k. 25 v., nemohli sú slova jeho pohaněti
strana: 437
nižádného nemohla jest uzdravena býti. Z té řeči, když die
S. Lukáš,
že vešken sta- tek svój byla jest vydala na lékařě,
strana: 439
tě nazývá, vieru tvú chválí a zdravie dává; a jakož
S. Lukáš
svědčí, že řekl jest tobě, Lukáš 8, 48: Jdi u
strana: 441
tu hodinu.“ Uzdravena jest, když sě podolka dotkla, jakož die
S. Lukáš,
Lukáš 8, 44: Přistúpila jest z zadu, a dotkla sě
strana: 442
rúcha jeho, a ihned stál jest tok krve jejie. To
S. Lukáš.
Aj slyšíš, kdy jest uzdravena, že kdy jest sě dotkla;
strana: 442
jest bylo zahynulo. A tak v tomto čtení ukazuje nám
S. Lukáš
na Ježíšovi veliké milosrdenstvie, na Zacheovi pokánie pravé, a na
strana: 444
pro druhú hoden jest tresktánie i hanby. A tak die
S. Lukáš:
A aj muž jmenem Za- cheus.“ Jmenuje ho proto, že
strana: 444
a sám sě k nim zove, an reptákóm ve čtení
S. Lukáše
v 5 k. 31—32 v., když sú reptali, že jie
strana: 448
kto spasen býti, než Ježíš. Protož svatý Petr, jako píše
S. Lukáš
v 4 k. 7 a 10 v. skutkóv apoštolských, řekl
strana: 459