Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»M Matěj«
v
Matěj z Janova o častém svatém přijímání (Petrů)
v Horologium sapientiae bl. Jindřicha Suso, jak si je ocitoval
M. Matěj
mezi autoritami v III, tr. 3, c. 15. 9 Srovnáním
strana: 8
u sv. Martina Menšího na Starém Městě. Jeho determinaci uvádí
M. Matěj
v Regulích III, tr. 3, c. 7, str. 86 až
strana: 16
utrpení Kristovo. Proti třetí námitce je to, že vždy 3
M. Matěj
pak ještě uvádí mnoho jiných míst, zvl. ze žalmů. 4
strana: 31
tento 13 Kněz se ji modlí přede mší svatou. 14
M. Matěj
zde přejímá, co svatý Tomáš dává jako námitku (In IV.
strana: 46
o sobě pravda. V samém požadavku častého přijímání je tedy
M. Matěj
pravo- věrný. 23 IV, a. 5, c. 21, str. 197—198,
strana: 66
že duchovní přijímání je vyšší, účinnější a vzácnější než svátostné.
M. Matěj
však hájí názor opačný: Duchovní přijímání nikterak nestačí lidem, protože,
strana: 75
Na to odpověděl jeden z účastníků sněmu přečtením článků, jež
M. Matěj
musil r. 1389 odvolati, a podotkl, že tam není jasné
strana: 90
dokazuje, že se Rokycana mýlil. »A mýliti se mohl snadno:
M. Matěj
jednak byl synodou donucen, aby odvolal jisté svoje učení o
strana: 90
Rokycanovu v té věci nemohu přiložiti víry..., hlavně proto, že
M. Matěj
byl sice stíhán od úřadu církevního, ale nikdy pro kalich.«8
strana: 91
otázka na základě jeho známých spisů nedá rozhodnout: »Nikde zajisté
M. Ma- těj
nemluví zřejmě a výslovně o potřebě přijímat pod obojí způsobou:
strana: 91
prý schopnost ponížit se a nést pohanění Ježíše Krista. 50
M. Matěj
se toho také dotýká v Regulích:... adolescentularum au- tem, virginum
strana: 101