Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Syn Boží«
v
Řeči besední (Stejskal)
takéž jest v sobě jednostejně. Ač jest v svou osobu
Syn Boží
člověčenství přijal, však tím není proměny v Božství jeho. To,
strana: 95
duši-li bys ukázal, mohl bys byl říci: Toť Bůh, toť
Syn Boží.
Ale v též pravdě nebude řečeno, ukáže na tělo neb
strana: 98
A tak řku pro tu jednotu, ježto v ní přijal
Syn Boží
k své osobě, aneb ať řku, v svou osobu člověčství
strana: 98
v osobách svaté Trojice nepřibylo. — XXII. Kterak jest toliko
Syn Boží,
třetí osoba, ta věčná moudrost, přijala sama člověčenství, a ne
strana: 98
Děti táží se: Kterak jest to přišlo, že jest jen
Syn Boží
člově- čenství v jednotu své osoby přijal? Otec. Mohl jest
strana: 98
Duše jest nová, tehdy stvořena, — 100 — když jest
Syn Boží
člověčství přijal; tělo vetché, ježto je dáno bylo Adamovi stvořeno,
strana: 100
vzal tělo sobě velebný Bůh, jejíž synem — 101 —
Syn Boží,
pán andělský, ráčil býti; ježto ji Bůh ten, jenžto z
strana: 101
soudci. A té moudrosti nelzeť se bude uchýliti. Ta jest
Syn Boží
všemohoucí, na něhož Otec jeho ukazuje, řka: Toho poslouchejte, to
strana: 106
jeliž (až) moudrost Boha Otce ukázála se v člověčství našem.
Syn Boží,
Kristus, svou pravdu ukázav, svůj slib splniv, tou svou pravdou
strana: 112
Bůh Otec učinil, to Syn, to Duch svatý. Jako Kristus,
Syn Boží,
vstal z mrtvých, však ten čin nebo skutek jest Otcův,
strana: 116
tomu, navrátiti. A aby velikou svou milost ukázal, přijal člověčenství
Syn Boží,
ta věčná moudrost. Byl člověkem i jest. Ale tak člověčí
strana: 158
královstva, ale nám jest jeho zasloužil, kdož jeho budem. Pak
Syn Boží
umřev, vstal skoro (brzo) z mrtvých, aby vzbudil naději, že
strana: 160
těmi, jimiž mnohé dráždila k smilstvu, třela nohy prašné (zaprášené)
Synu Božímu,
ostavši (opustivši, za- nechavši) v nich smilné libosti. Tomu se
strana: 176
14* 212 — k spatřování velikých věcí, působíc menší. Poněvadž
Syn Boží
pro člověka chtěl člověkem býti a andělův se v něčem
strana: 212
všelikou neupřímost (nespravedlivost). Neníť to darmo, žeť tak znamenitě kárá
Syn Boží
licoměrníky a pokrytce a řka: Běda vám, ježto to, co
strana: 252