Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Jan Husa«
v
Hus a Jeroným v Kostnici (Nedvědová)
by skrze utrhače bylo povědíno, že by z naučenie řečeného
Jana Husa
krev Kristova nošena byla ve flaškách, tehdy on, biskup litomyšlský,
strana: 50
tak aby jej všeliký člověk dostatečně viděti mohli. A jej,
Jana Husa,
kacíře, tu sú posadili. I vstúpil jest na stolici kazatedlní
strana: 54
vypravoval jest, kterak artikulové kázanie skrze mistry Jana Viglefa a
Jana Husa,
v nichž on Jan Hus postižen jest, jsú kacieřští, búřliví,
strana: 56
počal jest čísti artikule formované a kázané 765 skrze řečeného
Jana Husa,
z kterýchž některé jest četl a jiné svatosvatý zbor za
strana: 56
a ohavné věci vznikly jsú, nástrojem a jedná- ním téhož
Jana Husa
a jeho tovaryšuov. Item artikul 10, v němž stojí, že
strana: 68
sedmý, když se dálo po krajích vyhledá- vanie v při
Jana Husa,
arcibiskupovi pražskému dán jest a položen proti témuž Husovi, v
strana: 70
z bully Ale- xandrovy a výpovědí arcibiskupa pražského a vyznánie
Jana Husa,
kterýž vyznává také, že od takové výpovědi k spálení knich
strana: 72
vikářem kteréhos kostela I praž- ského, že slyšal od tovařišuov
Jana Husa,
jedním knězem pražským, že jest viděl i slyšel to v
strana: 73
jest pravý. Též jedním farářem pražským, že jest slyšel od
Jana Husa,
že po posvěcení zuostává chléb hmotný nebo podstata chleba v
strana: 74
se provodí jedním kazatelem a zpovědníkem, že jest slyšal od
Jana Husa
na kázaní v Betlémě, když jest řekl: „Já pravím vám,
strana: 74
Item jedním doktorem v Písmě svatém, že to z úst
Jana Husa
slyšal, miesto i čas jmenuje, i toto také: „O by
strana: 75
jedním farářem, mistrem v sedmeru uměnie, že jest slyšal od
Jana Husa
z úst jeho, že nenie církve svaté usú- zenie, aby
strana: 75
křesťanuov, jedním jiným farářem, že jest slyšal z úst jeho,
Jana Husa,
jedním jiným doktorem, že jest toho v pravdě svědom, jedním
strana: 75
pravdě svědom, jedním kanovníkem, že jest sly- šal od náshledovníkuov
Jana Husa,
jedním protonotářem, že jest to slyšal z úst Jana Husa
strana: 75
Jana Husa, jedním protonotářem, že jest to slyšal z úst
Jana Husa
i od jiných, ješto v uobci to pravili, jedním jiným
strana: 75
hodných. Jedním jiným 1405 farářem, že to slyšal z úst
Jana Husa.
Jedním vikářem z obecné pověsti. Jedním jiným farářem z slyšenie
strana: 75
v krajích arcibiskupuov vikář vyslyšal, kteříž pravili, že jsú od
Jana Husa
slyšali, když řekl, že odpustkové papežští a biskupští nic neprospějí,
strana: 76
že viděl několiko cedulí přilepených na dveřích kosteluov z rozkázanie
Jana Husa,
kteréž takto zněly: „Připaš každý meč svuoj k boku svému
strana: 78
slyšel od náshledovníkuov jeho, jiným farářem, že to z úst
Jana Husa
slyšal, jedním doktorem v Písmě svatém, kterýž praví, že tento
strana: 78
svém o cierkvi. A týž vypravoval mnohé duovody a rozuomy
Jana Husa,
kterýmiž tvrdil tentýž artikul. I všemi svědky svrchu psanými z
strana: 78
že jest tak jistě. Osmý artikul, že k těm slovuom
Jana Husa
všecken lid křikl: „Lže, lže!“ Provodí se to jedním oltářníkem,
strana: 80
ského, aby moci světské dán býti mohl, dokonce jsú jej,
Jana Husa,
kněžstvie zbavili, čtúce slova k tomu zřízená z kněh pontifikálu,
strana: 85
křesťanské tvrdil jest a vuobec vynášel, kteříž v knichách jeho,
Jana Husa,
a v traktátiech zjevně napsáni jsú. A protož přijavše naj-
strana: 87
výpovědí, kteráž jest tuto napsána, oznamuje, usuzuje a vyhlašuje řečeného
Jana Husa,
že jest byl a jest pravý kacíř a zjevný, jehožto
strana: 88
odpřisíci se chce: 1870 protož tento svatý zbor konstanský téhož
Jana Husa
s úřadu knězského i s jiných povýšení, kterýmiž jest okráš-
strana: 89
jakž řád práva žádá, slušně dokonali. Tento svatý zbor konstanský
Jana Husa,
spatřiv, že církev Boží nemá viece, co by činiti mohla,
strana: 89
] smysluov a rot potupené paměti Jana Viglefa 1945 a
Jana Husa
v království Českém a v markrabství Morav- ském: Placet. To
strana: 92
pravý. Item že týž Jeronym byl jest a jest přítel
Jana Husa
svr- chovaný, jej v učení a v kacieřství jeho schvaluje,
strana: 102
jest k náshledování jeho. K tomu diem, že sem miloval
Jana Husa
jako dobrého člověka, kterýž jest pilně úřad svuoj vedl, netúlaje
strana: 103
byl rozkázaniem otce svatého, aby se takového kacířstvie a přiezni
Jana Husa
odpřisáhl a bluduov svých přestal, nikoli jest toho učiniti nechtěl,
strana: 103
nevěře Vigle- fově je učil a me zi jinými křesťany
Jana Husa
potupené paměti prvotně jest naučil, kterýž potom ovšem v to
strana: 110
obyvatele pražského, kterýž převrácené a falešné učenie Jana Viglefa a
Jana Husa
v uohyzdnosti měl a je falešné, nezdravé a kacieřské býti
strana: 113
jako kacířské a obsahující bludy podle učení Jana Viklefa a
Jana Husa,
kacířských kazatelů, spálit aneb zařídil a navrhl, aby byly spáleny.
strana: 118
pověst. Item že týž Jeronym, trvaje v bludiech Viglefových a
Jana Husa
potupených a jich háje, mluvil jest, tvrdil a kázal, že
strana: 120
těch, kteříž jsú z sekty Jana Vi- 2920 glefa a
Jana Husa,
jest. A že ti, kteříž, hájíce jich učenie, smrt berú,
strana: 121
chtěl, jakož pravil, i osoby i artikule Jana Viglefa a
Jana Husa
potupených a odsúzených kacieřuov, a slíbil jest hlasitě a zjevně,
strana: 130
čtenie mluvil zjevně slova přieznivá učení Viglefovu a k chvále
Jana Husa,
jakož jest v středu nynie minulú před Narozením matky Páně
strana: 131
v těch svatých pravdách příliš mnohých, kteréž sem slyšal od
Jana Husa,
nic kacířského ani potupeného neslyšal sem ani 3280 v kolejích
strana: 131
Němci měli tak nad Čechy vlásti. A vychvalo- val jest
Jana Husa,
že jest člověk svatý, spravedlivý, upřiemý a nábožný a že
strana: 140
Čech, ale Němec byl, do Říma, 3605 aby pohnal jeho,
Jana Husa.
A potom hned na téhož Jana Husa puštěna jest klatba
strana: 141
aby pohnal jeho, Jana Husa. A potom hned na téhož
Jana Husa
puštěna jest klatba skrze súdci dvoru papežského, však on, Mistr
strana: 141
volil jest ku potupení knih Jana Viglefa a k odsúzení
Jana Husa
i jich učenie. Potom jest na odpor tomu mluvil, že
strana: 142
list, kterýž jest do Prahy psal, potupuje smysl a učenie
Jana Husa.
Dále jest řekl o knichách Jana Viglefa a o učení
strana: 142
to i učinil a smysl a učenie Jana Viglefa a
Jana Husa
odvolal, neučinil by toho tím úmyslem, aby chtěl od toho
strana: 143
příčina takové nepravosti, a kdež jest byl svolil 3755 odsúzenie
Jana Husa,
že jest zle mluvil a nikdy huoře a že to
strana: 146
toho velice želém. A zvláště kdež sem od- volal učenie
Jana Husa
a Jana Viglefa a kdež sem přivolil k odsúzení Jana
strana: 146
Husa a Jana Viglefa a kdež sem přivolil k odsúzení
Jana Husa,
kteréhož věřím býti spravedlivého a svatého člověka. A že sem
strana: 146
147 101a 101b 3820 skrze potupené paměti Jana Viglefa a
Jana Husa
hlásané, kázané a učené a v knichách jich a traktátiech
strana: 148
kteřížto artikulové, učenie i knichy i téhož Viglefa pamět i
Jana Husa
osoba skrze týž svatý zbor a konečnú výpověd jeho za
strana: 148
řekl a vyznal skutečně, že tomu odsú- zení Viglefovu a
Jana Husa
nepravě jest povolil, a to odsú- zenie schvalu je, že
strana: 148
to, že v knichách jich, to jest Jana Viglefa a
Jana Husa,
nikdy žádného ka- cieřstvie a bludu jest nečetl, ač jest
strana: 148